torsdag 5 april 2007

Förlorad kontroll

Nu har det hänt igen. Netto-sjukan. Jag behöver hjälp.

Min syster (behöver också hjälp) ringde och föreslog ett Nettobesök och jag reagerade genom att få alla fysiska tecken på en förälskelse. Blev glad, varm, lite yr och pirrig i magen.

Hade för avsikt att kontrollera mig själv denna gång så jag gjorde det enda rätta och skrev en inköpslista (vuxenpoäng).

Utgångsläge (fantasi):

1. Smör
2. Mjölk
3. Tvättmedel
4. Sköljmedel
5. Bröd
6. Pålägg
7. Toalettpapper

Resultat (verklighet):

1. Kronljus 30-pack
2. Cevapcici 1kg (nötfärsbiffar)
3. Polarkraft
4. Tagliatelle
5. Lätta margarin 600g
6. Tvättmedel 1,3kg
7. Läcköskinka 150g
8. Jordgubbar
9. Kroppslera (?)
10. Veet hårborttagning
11. Comfort sköljmedel
12. Lambi 12-pack
13. Persilja
14. Pastasås
15. Plommon 0,450
16. Fiskoljekapslar
17. Keso ananas 250g
18. Keso ananas 250 g
19. Smile tandborstar

Så alltså hade jag tolv oplanerade varor. Rena rama impulsköp. Bra jobbat.

Kroppsleran, hårborttagningsmedlet, stearinljusen och jordgubbarna var resultatet av ett ryck jag fick i affären då jag kom på att jag skulle ha skönhetskväll. Kunde se mig själv framför mig insmord med kroppslera (helsjukt), en liten handduk runt huvudet, släta nyepilerade ben, mumsandes på en fräsch och saftig jordgubbe i stearinljusets sken. Väldigt lycklig och nöjd.

Någonstans i bakhuvudet ringde en liten varningsklocka om att lera på kroppen i kombination med att befinna sig inomhus kanske inte var jättelyckat. Men detta argument trycktes snabbt ned av prislappen. Tjugofem kronor. Billigt, billigt. Så billigt att jag skulle kunna slänga förpackningen oöppnad om jag ville det senare (en nettosjuks rubbade tankegångar).
Jag behövde ju för övrigt inte sitta i soffan eller så när jag hade kroppsleran på mig, kunde ju helt enkelt stå upp mitt i lägenheten och njuta av jordgubbarna.

När jag kom hem lagade jag mat, blev jättemätt och trött, satte mig i soffan och tände inte ett enda stearinljus.
Ingen skönhetskväll här, inte (otippat).

Men tanken var faktiskt väldigt trevlig.

Inga kommentarer: