onsdag 28 mars 2007

The big sleep

Guten morgen!
Jag, Maria Ellinor Fredholm, har sovit nio (!) timmar i natt. Har inte sovit så många timmar sedan mina föräldrar hade ansvaret för min sömn.
Anledningen till detta är att det var bara skit på tv igår.
Hockey, fotboll, Bygglov, Vi äter oss till döds och Pimp my ride.
I-landskris.

Jag tog en bok och lade mig i sängen för att läsa och vips blev ögonlocken tunga och Ellinor blev pömsig. Satte på min självhypnos-cd och lade mig till rätta. Efter det är allting svart.

Sov som en bebis och vaknade kl 06.37, utvilad och glad. Sträckte på mig och log nöjt. Scenariot kändes inte helt olikt den typiska tyska reklamfilmen med vaselinad lins. Kvinna i rena, doftande lakan, vaknar, sträcker på sig, ler nöjt (kanske lite hemlighetsfullt) och är bara så himla supernöjd med sitt tvättmedel.

I alla fall undrar jag nu vad nio timmars sömn har för effekt på mig och min tillvaro. Spännande. Känner mig ändå lite seg nu, men det gör man kanske ändå? Jag har ingen aning. Jag vet vad som händer med mig om jag bara sover en timme och om jag sover åtta timmar, men nio?

Detta är mycket, mycket spännande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till min värld där det sovs oändligt många timmar, visst e det härligt...går för tillfället på christer pungskalles delkurser som resulterar i att man t.o.m känner sig stressad när man sover...men Grattis än en gång..och hoppas att du får sooovvva många timmar till..//puss puss gunny

Ellinor sa...

Din stackare. Christer Pungskalles delkurs är helvetet på jorden. Du kommer sova gott när det är över. Kramis.

Anonym sa...

det får jag verkligen hoppas att jag kommer att göra...han står nog på mångas "dödslistor" för tillfället.
kram//G