tisdag 6 mars 2007

Netto-sjukan

Dagen var tråkig, tråkig, tråkig.
Efter 15.00 blev jag trött som ett helt ålderdomshem och det som höll mig vaken var mina tankar om hur jag enklast hade tagit livet av mig med kontoret som utgångsläge. Några idéer var att svälja batteriet till mobiltelefonen, kasta mig ut genom fönstret (gärna med två vässade pennor i händerna riktade mot hjärtat), penetrera väggkontakterna med hjälp av min tunga eller sticka en penna genom struphuvudet . Väldigt kreativt måste jag säga.
Jag kom fram till att hade denna dagen varit som i filmen "Måndag hela veckan" (Groundhog day) med Bill Murray och jag hade vaknat varje morgon denna dag så hade jag utan tvekan stuckit den där pennan i struphuvudet.

Efter jobbet var jag på Netto med min syster, Jennifer, och där sprang vi på vår gode vän Håkan.
Jag fick som vanligt "Netto-sjukan" . Detta innebär att jag blir fullständigt galen av att allt är så billigt och slänger ner saker i kundkorgen helt okontrollerat. Så var fallet även idag.
Sköljmedel, fetaost, tandborstar, sexton snabbmatsrätter(!), tändstickor, silvertejp(?) och en massa annat som jag inte skulle handla egentligen. Men billigt var det.
Håkan och Jennifer gav ett mer behärskat och kontrollerat intryck noterade jag när jag rusade förbi dem i diverse varugångar. De förde till och med en dialog under tiden de noggrant valde ut sina varor. Imponerande.
När jag kom hem fick jag flytta om i samtliga skåp i köket för att få plats med allt jag handlat. Puh.

Inga kommentarer: