onsdag 7 mars 2007

Borde räknat till tio..

Jag fick frispel innan. Rejält.

Sitter på dagarna och lägger upp bilder på en hemsida till ett företag i Malmö. Det är min gode vän Paul som har företaget.
När arbetsdagen var slut kom han in och började stressa den redan maximalt stressade Ellen. Han började tjata om utskick av kataloger och hur att hemsidan måste bli klar bla, bla, ält, ält, ält, tugg, tugg, tjat, tjat, etc, etc. Inte bra. Inte bra alls.
Jag riktigt kände hur det sade klick i mitt huvud. Så som Hulken antagligen känner innan kläderna spricker och han blir grön. Blev så satans förbannad och slet till mig det närmaste jag hade på skrivbordet. En stor mugg med kallt kaffe i. Denna slungades sedan med Hulkens kraft rätt in i den vita väggen precis bredvid Paul.
Han stod helt mållös och iakttog spektaklet.
Det blev ganska pinsamt ganska snabbt.

Sedan fick jag skrubba vägg och be om ursäkt ett bra tag.

En Anger management-kurs hade kanske varit något att önska sig i födelsedagspresent?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmm, gode vän??
ja ja, tror att malmö high school har någon konfliktkurs med drama som kanske kan vara lämplig! (hihi)
kram gunny

Ellinor sa...

Ja, jag borde kolla upp det. Seriöst alltså. Kramis.