torsdag 15 mars 2007

Begär

Trött, varm, irriterad och sugen på något jag inte kan precisera. (Jungfrufödsel* på gång?)

Försöker prova mig fram till vad det är för craving jag har.
Hittills har jag konstaterat att det inte är knäckemackor med ost/marmelad, dammsugare(kakan, inte hushållsredskapet), pepparkakor, mörk choklad, kaffe eller vatten. Lyckades dessutom hälla det mesta av det kalla vattnet ner i urringningen istället för i munnen. Tur det inte var kaffet.

Men vänta lite nu...

Tror jag börjar ana vad det kan vara min kropp så desperat kräver.
Jag tror minsann att jag i slutet av den mörka tunneln, bestående av odefinierbart begär, skönjar ett vackert ljus. En underbar och välbekant bild tornar upp sig. En trygg och trofast punkt i min ständigt föränderliga tillvaro.


Jodå. Nu vet jag.

Det är..


*trumvirvel*










*Jungfrufödsel: Detsamma som partenogenes, det vill säga produktion av avkomma ur obefruktade ägg. En kvinna blir havande och föder ett barn utan någon mans medverkan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver en dick, inte en dubbel whopper...

Ellinor sa...

Tipset..

Anonym sa...

finns väl alltid nån tillgänglig!!//gunny

Anonym sa...

Är Gunny = Gunilla?
Eller möjligtvis tvärtom.
(En lydig kvinna är en lycklig kvinna.)

Ellinor sa...

Så Peter och Gunilla fann varandra till slut. Så sött..

Anonym sa...

Usch så gulligt det kan bli, man mår ju nästan illa!..Japp peter det är jag...GUNNY