torsdag 15 mars 2007

Drömfesten

I natt drömde jag att jag var på fest. Fest är trevligt.
Väggar och tak i festlokalen var klädda träpanel, ganska mörk. Liknade insidan på en gigantisk bastu.

På denna fest befann sig även Maggie och Chase från "Falcon Crest" och Krystle och Blake från "Dynastin". Och jag kom ihåg deras namn när jag såg dem. Det var som fan.



Jag konstaterade för mig själv att om det hade varit på åttiotalet, när de var som störst, hade de nog inte behagat närvara vid denna simpla fest i Sverige.

Själv var jag, kvällen till ära, klädd i en turkos, sidenliknande, fluffig festblåsa(?) och slog undan (!) flera män som ville komma fram och prata med mig.

Efter ett tag började flera av gästerna på festen göra saker med varandra, saker av sexuell karaktär. Detta skedde lite varstans. Dock inte Maggie, Chase, Krystle eller Blake. Tack och lov.

Och själv flanerade jag runt, iförd i min turkosa klänning, med ett glas champagne i handen och iakttog spektaklet.

Inga kommentarer: