måndag 19 mars 2007

Måndag igen

Hurra, äntligen måndag. Äntligen, äntligen, äntligen!
Eller inte.

Om en stund kommer det någon kund som det ska kallpratas med. Fan. Jag vill helst inte ha med folk att göra just nu. Vill vaggas in i denna måndag i lugn och ro.

Det känns som att det är många fler måndagar än fredagar och lördagar. Det är nästan alltid måndag. Och sällan lördag. När det väl är lördag måste man passa på att ha kul för rätt vad det är dyker det upp en måndag. Igen.

Resonemanget ovan kan ha varit en starkt bidragande orsak till att lördagen blev sen eller söndagen tidig, beroende på hur man ser det.
Kvällen började med en god oxfilé och ett glas gott vin och slutade med drinkar och vilda tävlingar i musik från åttiotalet. Otroligt kul. Enda nackdelen med sådana tävlingar är att de kan hålla på hur länge som helst. Och det gjorde denna.

Kontentan av detta var att igår var jag inte människa. Idag är det bättre. Lite i alla fall. Har dock fortfarande lite problem med att se. Måste kisa när jag tittar för att mina ögon känns ömma. Skulle vilja ta ut dem och skölja dem i kallt vatten. Fryser lite också. Underbart.

Funderar på att börja lägga pussel.
Var köper man pussel?

Detta måste jag kolla upp genast.

Inga kommentarer: