tisdag 13 mars 2007

Älsklingskudden

Hemma. At last.

Nu tvättar jag dunkuddar och duntäcken. Det är inte en helt enkel uppgift när jag bara har ett par timmar på mig att tvätta och torktumla innan strömmen stängs av.

Tog min absoluta favoritkudde (importerad från Tyskland), bar den med vördnad ner i tvättstugan och talade ömt om för den att den skulle bli tvättad och att allt skulle bli bra i slutändan.
Tvättade den och när jag tog ut efter 45 minuter den såg den ut som ett örngott. Panik. Slängde in den i torktumlaren med tre tennisbollar, som det stod på nätet att man skulle göra. Har sprungit ner i tvättstugan och kollat till den flera gånger men den ser fortfarande ut som ett skabbigt örngott.

Min underbara kudde. Den kommer vara jättebesviken på mig om det inte blir bra.

Själv kommer jag, om utgången blir sådan, flytta till kuddlandet Tyskland och gifta mig med en rolig, charmig, snäll, döende, svingammal kuddmagnat som spenderar det mesta av sin tid på resor utanför Tyskland.

Inga kommentarer: