torsdag 8 mars 2007

Härjat ansikte undvikes

Telefonen ringde precis. Svara-knappen fungerar fortfarande inte på grund av nattens vattenolycka så jag ringde upp numret.

Det var min botox-injicerares assistent. Tiden idag blev flyttad. Fan.
Jag vet att många säkerligen har åsikter och anser att botox är dumt, inte bra, man blir förlamad i ögonen, acceptera åldrandet för helvete, man vill inte riskera att se ut som Carola osv.

Men faktum är att har man lagt pannan i djupa veck sedan tidig spädbarnsålder är det inte vackert trettioett år senare. Jag minns att min pappa sade till mig redan när jag var femton år att jag skulle sluta rynka pannan för att jag började få veck i den. Vi snackar inte rynkor, utan veck. V-E-C-K. Tjoho.

Jag provade i alla fall botox i somras och upplevde ett, som Kishti i Idol hade uttryckt det, "Halleluja-moment".
Det var helt smärtfritt, pannan blev slät efter några dagar och jag såg ut som tjugo igen. Nåväl, kanske inte tjugo, men i alla fall trettioett.
Så tyck vad ni vill, säg vad ni vill, på måndag kl 16.30 ska det botoxas!

Halleluja!

Inga kommentarer: