onsdag 14 mars 2007

Skippa Skipper

Eftermiddag. Nu blev jag sådär seg igen.

Sitter just nu med en kopp kaffe och ett glas Berocca framför mig. Allt för att vakna till.

Hur är det egentligen med vitaminer i form av brustablett? Jag har hört att de inte gör någon nytta då kroppen gör sig av med det (kissar) innan den hinner ta upp vitaminerna.
I så fall är jag en sucker för placebo-effekten för jag inbillar mig att det är mycket tack vare Berocca jag har en ganska dräglig tillvaro. Och Treo. Jag älskar Treo.

Såg förresten på "Du är vad du äter" i förra veckan när Sofia Wistam-Eriksson-Soff-i-Propp var med.
Hennes Treo-konsumtion påminde starkt om min egen och renlevnads-oraklet Anna Skipper hyttade med sitt knotiga, häx-finger och kallade Sofia för tablettmissbrukare. Kändes sådär just då. Både för Sofia och mig.

Men jag tycker inte om Anna Skipper så jag tog inte till mig hennes dumma information. (Missbrukar-ursäkt..?)

Inga kommentarer: